27 Kasım 2013 Çarşamba

Göster-Anlat Uygulaması Başlıyor


GÖSTER-ANLAT ETKİNLİĞİ LİSTESİ
Zeynep NASIR
02.12.2013 Pazartesi
Ege Deniz KİNEŞÇİ
03.12.2013 Salı
İmran Yağız KARAKOL
04.12.2013 Çarşamba
Zeynep Gökçe ENGİN
05.12.2013 Perşembe
Rüya HELVACI
06.12.2013 Cuma
Ceylin Nur KIRCI
09.12.2013 Pazartesi
Belinay Nur ALAN
10.12.2013 Salı
Ahmet Yusuf GENÇ
11.12.2013 Çarşamba
İpek Rana KARAKAŞ
12.12.2013 Perşembe
Beyza SÜLEYMANOĞLU
13.12.2013 Cuma
Defne KARADUMAN
16.12.2013 Pazartesi
Ayşe Beyza KINACI
17.12.2013 Salı
Çağrı Ege VEYİL
18.12.2013 Çarşamba
Emir APAYDIN
19.12.2013 Perşembe
Yiğit MUTLU
20.12.2013 Cuma
Melek ERUĞUZ
23.12.2013 Pazartesi
Efe TOPRAK
24.12.2013 Salı
Kağan Gürkan ALTAY
25.12.2013 Çarşamba
Taha Görkem MERİÇ
26.12.2013 Perşembe
Umut ÖZDEMİR
27.12.2013 Cuma
Azra Tuana ÖZBERK
30.12.2013 Pazartesi


GÖSTER-ANLAT NASIL BİR ÇALIŞMADIR?
          Çocukların evlerinden getirdikleri ve kendi seçtikleri eşyaları nesneleri grup önünde arkadaşlarına göstermesini ve onunla ilgili bir tanıtım yapmalarını kapsamaktadır. Bu çalışmadaki amacımız;
  • Öğrencilerimizin grup önünde konuşma ve sunum yapma becerisini güçlendirme,
  • Kendine güven duymasını cesaretlendirme,
  • Yeni ve farklı nesneleri tanıtma ve böylece bilgi ve deneyim alanlarını genişletme,
  • Dinleme ve inceleme becerilerini geliştirme,
  • Ayrıntılara dikkati yoğunlaştırma,
  • Soru sorma ve sorulara uygun cevap verme becerisi kazandırma,
  • Aileleri, çocukların anaokulundaki öğrenme yaşantılarına dahil etme,
  • Kendini bir iş için sorumlu hissetmesini ve sorumluluğunu yerine getirme alışkanlığı kazanmasını sağlamaktır.
    Göster – Anlat çalışması uygulamada basitten karmaşığa doğru birkaç gelişimsel aşamadan oluşmaktadır.
1.     Aşamada; Sınıf öğretmeni getirdiği eşyaları,  nesneleri çocuklara tanıtacaktır. Böylece çalışmanın nasıl yapıldığını anlamalarında çocuklara model olunacaktır. Seçimlerimizin çocukların daha önce görmediğini tahmin ettiğimiz nesne ve eşyalar olmasına dikkat edeceğiz.
2.     Aşamada; Bu çalışma için hazırladığımız Göster – Anlat sırası size geldiğinde, belirtilen zamanda, çocuğunuzun istediği bir şeyi okula getirmesini istiyoruz. Çocuğunuzun dikkatini çekebileceğiniz çok sayıda ilginç şey bulabileceğinize eminiz. Bu bir oyuncak olabileceği gibi bir ev eşyası ya da evin dışından temin edebileceğiniz size ve çocuğunuza ilginç gelebilecek her şey olabilir . Çocuğunuzun Göster – Anlat seçimi ile ilgili evde bir ön çalışma yapabilirsiniz. Bu, yeni şeyler keşfederken eğlenmenin de yaşanabileceği bir çalışmadır. Çocukların, getirecekleri eşya ile ilgili, arkadaşlarına sormaları gereken soruları birlikte hazırlayınız, sormasını sağlayınız.
    Uygulamada; Çocuğun arkadaşlarına getirdiği eşyayı önce göstermesi, uygunsa elden ele geçirilerek   dokunması, ilgili özelliklerini tanıtması, arkadaşlarına sorular sorması, onların sorularına cevaplar vermesi istenecektir.  Tanıtımdan sonra bu eşyanın ayrılan özel bir yerde sergilenmesi istenecektir.

         Çocuğunuza Göster – Anlat gününde ne yaptıklarını, gördükleri şeyin adını, özelliklerini, kimin getirdiğini sorarak çalışmamıza katılabilirsiniz. Evinizde de aynı oyunu oynayabilirsiniz.

Örnek Çalışmalar
Elma Keseceği

Çöp Toplayan Robot


4 yorum:

  1. Sevgili veli arkadaşlarımtakdir edersiniz ki aramızda bir iletişimsizlik var.Bunu engelleyebilmek icin bir grup açtım.İnşallah tanışıp haberleşmemize vesile olur.Katılırsanız sevinirim:Polis Amca A.O 5/D sınıfı Haberleşme Grubuhttps://www.facebook.com/groups/1419773831587318/

    YanıtlaSil
  2. evet iletişim kopukluğu var inş. bir çözüm olur bu uygulama

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Merve Hanım ben Efenin velisiyim eşofmanlarımızı aldık fakat üst iyi olmasına rağmen alt kısa geldi.Pazartesi günü eşofmanları Efeyle gönderiyorum ilgilenirseniz sevinirim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. merhabalar alt üst farklı olmuyor bildiğim kadarıyla ama yarın sorayım sizi bilgilendiririm.

    YanıtlaSil